Z wizytą w Rabce

Drukuj

"Szczęście to jedyna rzecz, która się mnoży, kiedy się ją dzieli" mówił Albert Schweitzer, a dwa wspaniałe dni, które podopieczni Słonecznego Domu wraz z wychowawcami spędzili w Rabce Zdroju, wydają się w pełni potwierdzać te słowa. Nasz pobyt w tym uroczym zakątku Małopolski rozpoczęliśmy aktywnie i zachęceni przez piękną pogodę oraz żądni przygód wybraliśmy się z naszym przewodnikiem na Luboń Wielki. Wszyscy dzielnie pokonali trasę i na szczycie mogliśmy dumni z siebie podziwiać widoki i zrobić pamiątkowe zdjęcia.

Tego popołudnia po trudach wędrowania należał nam się wprawdzie błogi odpoczynek, jednak wiadomo że dzieciaki szybko regenerują siły dlatego po pysznym obiadku wyruszyliśmy na lody do centrum Rabki ,a przy okazji mogliśmy zobaczyć Tężnię Solankową i Pijalnię Wód Mineralnych. Mimo tego że dzień był pełen wrażeń, wieczorem urządziliśmy grillowanie połączone z tańcami i karaoke przy którym znakomicie bawili się zarówno młodsi jak i ci nieco starsi. Drugi dzień zaczął się od wizyty w niezwykłym miejscu jakim jest „Muzeum Górali i Zbójników”, gdzie obejrzeliśmy nowoczesną interaktywną i multimedialną wystawę o tematyce góralskiej. Mogliśmy doświadczyć tego jak dawniej radzono sobie z codziennymi czynnościami ,poczuć klimat zabytkowej chałupy, zapoznać się z ciekawą ekspozycją etnograficzną, a nawet zdobyć Odznakę Tropiciela Zbójników. Wzięliśmy także udział w warsztatach artystycznych, które pochłonęły każdego bez względu na wiek, a efektem ich są piękne pamiątkowe prace na szkle i drewnie które przywieźliśmy ze sobą. Po tej cudownej podróży w czasie udaliśmy się do parku linowego i na ściankę wspinaczkową, gdzie nasze dzieci nie tylko wspaniale się bawiły ale również wykazały się wielką odwagą i sprawnością. Przed wyjazdem do domu rozkoszowaliśmy się jeszcze urokami okolicy spacerując nad rzeką Rabą w pobliżu naszego ośrodka i korzystając z placu zabaw w ogrodzie, jednak czas płynął nieubłaganie i po obiedzie musieliśmy wyruszyć w drogę powrotną. Obiecaliśmy dzieciom ,że na pewno jeszcze tutaj wrócimy, a wyjazd uznaliśmy za piękny początek wakacji.